VELKOMMEN TIL AMLOU | EST. 2014 | DENMARK - MOROCCO | GRATIS FRAGT VED KØB FOR OVER 490 DKK I HELE EU

Udlejning at ægte tæpper fra Amlou

Zuora har i en undersøgelse påvist, at tiden hvor man definerede sig selv ud fra ejendom er ovre og i stedet søger folk fleksibiliteten og friheden ved at leje i stedet for at eje.
I den internationale undersøgelse ”The end of ownership” indgår 12 lande, som er blevet spurgt om deres forbrugeradfærd, og her er resultaterne klokkeklare, folk efterspørger mere service – færre ting.
Abonnementstjenester vækster på verdensplan, da forbrugere overalt i verden foretrækker adgang til det, de har brug for via lejeløsninger, hvor de undgår byrden og vedligehold ved produktejerskab.
Vi ser en bevægelse, hvor begreber om status og lykke skifter væk fra materiel velstand til fordel for oplevelser og forbrugere over hele verden kræver i stigende grad lette fluide tjenester frem for statiske produkter.

 

Udlejning af ægte tæpper fra Amlou

 

Forbrugere har flere abonnementer i dag end for 5 år siden og det spås, at det vokser endnu mere i fremtiden. I følge undersøgelsen har 71% af voksne i de 12 lande abonnementstjenester.


• Det rapporteres, at ¼ af de adspurgte informanter har 3 eller flere abonnementer, hvorimod det for 5 år siden kun var halvdelen.

• 74% af de adspurgte informanter tror, at folk fremadrettet vil abonnere på flere tjenester og eje færre fysiske varer.

• 34% af de adspurgte informanter tror, at de om 2 år, vil drage fordel af flere abonnementstjenester.


”Vi er vidne til transformationen fra at eje til at leje. Vi tror, at folk abonnerer på mere, fordi de får resultatet og oplevelsen, de leder efter, uden byrden ved at eje det. Der har været en markant stigning i det samlede antal globale abonnenter fra for kun fem år siden, og vi forventer, at det vil fortsætte med at vokse” udtaler Tien Tzuo, administrerende direktør og grundlægger af Zuora.

Drevet af et nyt forbrugerimperativ, der favoriserer “adgang over ejerskab”, transformerer store sektorer i den globale økonomi sig selv med abonnementsmodeller. Kommercielle varer som mad, har gennemgået en gennemgribende udvikling, og nu er beklædning også kommet med, og vi tænker derfor, at tiden er moden til også at lancere lejeløsninger inden for en udvidet del af tekstilbranchen, så det ikke kun er beklædning man kan leje, men også større ting, såsom tæpper.


Ifølge undersøgelsen er produktejerskab en saga blot, da
• 68% af de adspurgte informanter ikke længere mener, at en persons status er defineret af det, de ejer.
• 70% af de adspurgte informanter er enige om, at det at abonnere på produkter og tjenester frigør folk for ejerskabsbyrden (f.eks. Vedligeholdelse, rod, faldende værdi).
• 57% af de adspurgte informanter ønsker, at de kunne eje færre “ting”.

Om forbrugeradfærd udtaler Daniel McCarthy, professor i marketing ved Emory University’s Goizueta School of Business, ”Der er mange grunde til, at folk vælger abonnementsbaserede tjenester, men de to mest overbevisende grunde til de abonnerer er, at det er let og bekvemt med en løbende service, og at de bruger færre penge på at opnå adgang til det ønskede produkt”.

13459 personer har deltaget i undersøgelsen fra følgende lande; Spanien, Frankrig, Tyskland, England, Italien, Holland, New Zealand, Ausrtalien, USA, Kina, Japan og Singapore. Det er lande som vi på mange måder kan sammenligne os med, så vi håber på, at Danmark følger samme tendens og erklærer sig klar til at abonnere på vores tæppelejeløsning.


Du kan downloade hele rapporten ”The end of ownership” her: 

Kommenter gerne (alle felter skal udfyldes)

Kommentarer vil blive gennemgået, før de bliver synlige